Privépersonen gebruiken
maken steeds minder gebruik van brievenpost.
Maar het gemeentebestuur moet nog vele documenten op papier versturen,
al werden er de laatste jaren grote inspanningen geleverd om zo veel mogelijk
rechtsgeldige documenten elektronisch te bezorgen met ‘Verifieer’. Onze gemeente is trouwens pionier bij de
uitwerking van een volwaardig e-loket.
Om de brieven die
vanuit het gemeentehuis per post vertrekken vlot de deur uit te krijgen,
gebruikt Kortenberg een frankeermachine.
Op voorstel van burgemeester Chris Taes (CD&V) keurde de
gemeenteraad nu een bestek goed, waardoor een nieuwe frankeermachine gehuurd kan
worden. De kostprijs zal maximum €
15.000 bedragen voor een periode van vijf jaar.
De € 3000 euro die hieraan jaarlijks wordt besteed, wordt ruimschoots
terugverdiend door de besparing aan werkuren die medewerkers zouden moeten
presteren indien ze allemaal individueel postzegels zouden moeten kleven op de
brieven die ze versturen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten