Sinds de overgang naar het Provinciaal
Bibliotheeksysteem waren er twee versies van het gebruikersreglement in omloop.
Het is natuurlijk logischer is om over slechts één versie te beschikken.
Schepen van cultuur Ann Outtier-Vannerem (CD&V): “We merkten ook dat de
standaardprocedure van het Provinciaal Bibliotheeknetwerk Vlaams-Brabant niet
volstaat voor het opvolgen van openstaande kosten van bijvoorbeeld verloren of
beschadigde materialen of andere zoals kopieerkosten. Enkele andere artikels voldoen ook niet meer
aan de realiteit en moeten die bijgevolg worden geschrapt of aangepast.”
Artikel 14 handelt over de attenderingsmails. Deze
zijn een extra service van de bibliotheek maar het al dan niet ontvangen van
die mails verandert niets aan de inleverdatum. In artikel 18 staat dat leners
zelf verantwoordelijk zijn voor het correct gebruik van de zelfscanbalie. In
artikel 19 wordt het gebruik van de inleverbus uitgelegd.
De aanpassingen in het nieuwe gebruikersreglement
werden voor advies voorgelegd aan het beheersorgaan van de bibliotheek op 14
december 2016. Zij adviseerden positief
om het reglement als dusdanig aan te passen.
De gemeenteraad
keurde deze aanpassingen goed.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten