De gemeenteraad gaf groen licht voor een voorstel van het college
van burgemeester en schepenen om ‘themabalies’ in te richten in het
administratief centrum. De bedoeling is
om de dienstverlening aan onze inwoners te verbeteren door enerzijds op de
gelijkvloerse verdieping een ‘snelbalie’ in te richten, waar snelle
administratieve handelingen kunnen worden uitgevoerd zonder lange files. De inrichting daarvan werd eerder dit jaar
reeds door de gemeenteraad goedgekeurd.
Op de verdiepingen zullen ‘themabalies’ worden ingericht, waar inwoners
terecht zullen kunnen voor individuele gesprekken en uitgebreidere
administratieve handelingen met ambtenaren van de gemeente. Op die manier wordt een ‘snelle’ bediening
gegarandeerd en wordt ook de privacy van de inwoners gerespecteerd voor
besprekingen waarvoor dit nodig is.
Daarnaast blijft het gemeentebestuur inzetten op e-government en blijft
Kortenberg één van de speerpuntgemeenten waar een maximum aantal
administratieve verrichtingen 24u/24u en 7d/7d gewoon thuis vanop de pc kunnen
worden afgehandeld.
De themabalies vormen een onderdeel van een nieuwe visie op
dienstverlening die in de loop van 2016 in de praktijk zal worden omgezet. Binnen de gemeentelijke administratie is een
‘werkgroep dienstverlening’ opgericht die het hele proces voorbereidt en naar
de medewerkers toe begeleidt. Ook alle
leden van het college van burgemeester en schepenen verlenen er hun actieve
medewerking aan.
De kostprijs (ontwerp + uitvoering) wordt geraamd op € 433.000 (inclusief BTW).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten