woensdag 11 juli 2012

Vlaamse Feestdag

Ik wens alle mensen van goede wil van harte een gelukkige Vlaamse feestdag.

Ik wil werken aan een Vlaanderen dat zelfbewust zijn eigen richting kiest, dat zijn troeven ten volle kan benutten en dat de ambitie heeft om vooruit te gaan.

Ik wil me inzetten voor een Vlaanderen dat mensen samenbrengt, in plaats van tegen elkaar opzet; ik wil een warm, open en gastvrij Vlaanderen dat niet bang is van andere culturen, maar het vanzelfsprekend vindt dat mensen die bij ons te gast zijn ook respect hebben voor onze taal en onze gebruiken. 

Ik wil me inzetten voor een Vlaanderen waarin hartelijkheid en solidariteit de toon zetten, waarin niemand uit de boot valt en waarin mensen voluit samenwerken.  Ik wil leven in een Vlaanderen waarin men niet gevangen zit in een eng éénheidsdenken, maar waarin ruimte is om verschillende visies en benaderingen elkaar te laten verrijken en te komen tot een werkbare synthese.  Ik droom van een waardenvol Vlaanderen dat zich niet blindstaart op de waan van de dag, maar dat fundamenten legt voor een gedurfde toekomst.

Alleen als we de krachten bundelen, kunnen we die toekomst dichterbij brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten