dinsdag 6 oktober 2015

Er komen themabalies in het administratief centrum


De gemeenteraad gaf groen licht voor een voorstel van het college van burgemeester en schepenen om ‘themabalies’ in te richten in het administratief centrum.  De bedoeling is om de dienstverlening aan onze inwoners te verbeteren door enerzijds op de gelijkvloerse verdieping een ‘snelbalie’ in te richten, waar snelle administratieve handelingen kunnen worden uitgevoerd zonder lange files.  De inrichting daarvan werd eerder dit jaar reeds door de gemeenteraad goedgekeurd.  Op de verdiepingen zullen ‘themabalies’ worden ingericht, waar inwoners terecht zullen kunnen voor individuele gesprekken en uitgebreidere administratieve handelingen met ambtenaren van de gemeente.  Op die manier wordt een ‘snelle’ bediening gegarandeerd en wordt ook de privacy van de inwoners gerespecteerd voor besprekingen waarvoor dit nodig is.  Daarnaast blijft het gemeentebestuur inzetten op e-government en blijft Kortenberg één van de speerpuntgemeenten waar een maximum aantal administratieve verrichtingen 24u/24u en 7d/7d gewoon thuis vanop de pc kunnen worden afgehandeld.

De themabalies vormen een onderdeel van een nieuwe visie op dienstverlening die in de loop van 2016 in de praktijk zal worden omgezet.   Binnen de gemeentelijke administratie is een ‘werkgroep dienstverlening’ opgericht die het hele proces voorbereidt en naar de medewerkers toe begeleidt.  Ook alle leden van het college van burgemeester en schepenen verlenen er hun actieve medewerking aan.

De kostprijs (ontwerp + uitvoering)  wordt geraamd op € 433.000 (inclusief BTW).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten