dinsdag 6 september 2016

Huurovereenkomst voor frankeermachine


Privépersonen gebruiken maken steeds minder gebruik van brievenpost.  Maar het gemeentebestuur moet nog vele documenten op papier versturen, al werden er de laatste jaren grote inspanningen geleverd om zo veel mogelijk rechtsgeldige documenten elektronisch te bezorgen met ‘Verifieer’.  Onze gemeente is trouwens pionier bij de uitwerking van een volwaardig e-loket.
Om de brieven die vanuit het gemeentehuis per post vertrekken vlot de deur uit te krijgen, gebruikt Kortenberg een frankeermachine.  Op voorstel van burgemeester Chris Taes (CD&V) keurde de gemeenteraad nu een bestek goed, waardoor een nieuwe frankeermachine gehuurd kan worden.  De kostprijs zal maximum € 15.000 bedragen voor een periode van vijf jaar.  De € 3000 euro die hieraan jaarlijks wordt besteed, wordt ruimschoots terugverdiend door de besparing aan werkuren die medewerkers zouden moeten presteren indien ze allemaal individueel postzegels zouden moeten kleven op de brieven die ze versturen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten