dinsdag 9 mei 2017

Arbeidsreglement gemeentepersoneel aangepast


Met de integratie van de gemeentelijke diensten en het Welzijnshuis, is ook een wijziging van het Arbeidsreglement noodzakelijk. Op die manier werkt het bestuur alle verschillen tussen beide entiteiten weg en kan iedereen terugvallen op een eenduidig Arbeidsreglement dat voor iedereen van toepassing is.
Naast de actualisering van de wetgeving rond het drugsbeleid, internet en e-mailgebruik, wordt het Arbeidsreglement verder gestoffeerd met richtlijnen die in de praktijk al een toepassing vonden maar nog niet in het document opgenomen werden. Zo zijn er nu duidelijke richtlijnen rond onder andere het professioneel gebruik van de werk-GSM, de organisatie van de meeruren en de aanvraagmodaliteiten van de jaarlijkse vakantie.  

Om in de grootst mogelijke diversiteit te kunnen samenleven garandeert het bestuur de volkomen neutraliteit van haar medewerkers in de "front office". Met betrekking tot de kledingvoorschriften is het bijgevolg niet mogelijk om kentekens van filosofische, godsdienstige, politieke of andere aard te dragen.

Schepen van personeel Sabine Ledens (N-VA) lichtte de wijzigingen in het arbeidsreglement als volgt toe: “Het beoogde doel om op een efficiënte manier iedereen op dezelfde leest te schoeien, wordt met deze wijzigingen bereikt. Op een transparante wijze worden goede afspraken gemaakt en dat komt de werking van onze diensten alleen maar ten goede.”  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten