woensdag 15 november 2017

Alles wat je wou vragen over het leven van een burgemeester

Vorig jaar schreef ik ‘Weg van jou’, een boek over de moedige strijd van Claudine tegen kanker.

Het was een moeilijk en persoonlijk ingrijpend schrijfproces.  Maar tegelijk kreeg ik er een ongelofelijk creatieve energie door, die ervoor zorgde dat ik de smaak van het schrijven te pakken kreeg.

Ik wil nu stilaan beginnen met de voorbereiding van een nieuw project, nl. een boek over ‘leven en werk’ van een burgemeester.  Daarbij kan ik natuurlijk feiten en anekdotes beschrijven uit de dagelijkse praktijk, maar ik zou de invalshoeken van het boek mee willen laten bepalen door mensen (inwoners van binnen en buiten Kortenberg) die zelf een specifieke vraag hebben over het burgemeesterschap of die hierover een ervaring willen delen.

Op die manier zou ik graag een ‘participatief proces’ willen opzetten bij het schrijven van het boek (crowdsourcing) en wil ik ook graag zo veel mogelijk rekening houden met opvattingen, ervaringen, vragen of wensen die reëel op het terrein leven.  Dat moet, hoop ik, de herkenbaarheid en toegankelijkheid voor de lezers nadien een stuk groter maken. 

Deze vragen of ervaringen mogen gerust persoonlijk, hartverwarmend of net oprecht kritisch zijn.  Ik zou graag rekening houden met zo veel mogelijk concrete input.

Wie op deze oproep wil ingaan en me hierover graag een bericht wil sturen, kan dit best doen via e-mail: chris.taes@telenet.be. 

Alvast veel dank bij voorbaat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten