dinsdag 10 januari 2017

Gemeenteraadslid en fractieleider Koen Van Roey neemt ontslag


De gemeenteraad nam kennis van het ontslag van Koen Van Roey uit de gemeenteraad.  Koen was niet alleen sinds het begin van deze legislatuur CD&V-fractieleider.  Hij zetelde in totaal ook 10 jaar als gemeenteraadslid.

In de brief waarin Koen Van Roey zijn ontslag motiveert, schrijft hij: “Reden hiervoor is de gezinsuitbreiding en een andere, meer uitgebreide invulling van mijn job op professioneel gebied.  In die zin vallen mijn engagementen ten aanzien van mijn gezin, werk en politiek mandaat de laatste tijd steeds moeilijker te combineren.  Het is met veel spijt dat ik ontslag neem uit mijn functie, maar ik kijk met veel voldoening terug op de afgelopen 10 jaar als gemeenteraadslid.  Ik ben de gemeenteraad ontzettend dankbaar voor de prettige samenwerking en voor alle kansen die ik heb gekregen.  Ook wil ik het gemeentepersoneel danken voor de ondersteuning.”

Koen Van Roey, een intelligent, bescheiden en gedreven jong talent, zal gemist worden in de Kortenbergse gemeenteraad.  Hopelijk is dit geen definitief afscheid, maar een tijdelijke “onderbreking”, want mensen van zijn karaat kom je niet elke dag tegen.

Het ga je goed, Koen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten